February/13/2006 "DEATH GAME 2" =For the First Time=
2006年2月13日 「DEATH GAME 2」 〜初物〜


Make-up 2
メークアップ 2

Make-up 3
メークアップ 3

Make-up 5
メークアップ 5

Make-up 4
メークアップ 4
As I wrote before, I experience various "first things". That seems to be the same situation for actors, they also experience a lot of "first things".

One of them, experienced the blind date for the first time in his life while another experienced the slap from a woman. Other actor experienced first confession of love in her life, and some experienced their first vomit of blood.
As a director, I think that actors find something fun in such things. I mean, they play a role and they can experience something fun that people usually don't experience.

In other words, it can be mention "Pleasure of Unreal"

In fact, I can enjoy directing because I direct, I mean control, such "unreals". If something that I can't control happens in real society, I think, I feel "fear" or "danger" first rather than "fun", which is same for actors, I believe.
For example, they played a scene that they vomited blood in this film. If this happens in real, they never feel "fun" or "pleasure".
To be Continued!

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Shooting 22
撮影現場 22

Shooting 21
撮影現場 21

Shooting 20
撮影現場 20

Shooting 19
撮影現場 19
以前書いたように、今回も自分にとって"初物"が多いのですが、役者さんにとっても、それは同じようで、今回の撮影を通して、様々な"初物"を体験しているようです。

ある役者さんは、人生初の"合コン"を映画の中で経験したり、またある役者さんは人生初の"女性からのビンタ"を経験したり・・・。別の役者さんは人生初の"愛の告白"を経験したり、そして人生初の"吐血"を経験したり・・・。
監督をしていて思う、役者の楽しさって、こういうところにあるんだろうな、と思います。要するに、普通の人生を歩んでいたら、なかなか経験できないであろうことを、その役を通して、経験できる楽しさ。

一言で言うなら、"非現実の楽しさ"。

実際、自分が演出していて、すごく楽しいのも、要するにそういう"非現実"を自分が「演出=コントロール」しているからであって、現実社会で自分がコントロールできない何かが起こったとすれば、それはやっぱり、"楽しい"よりもまず先に、"恐怖"とか、"危機感"といったものを感じるはずだし、役者さんにとっても、それは同じだと思う。
たとえば、今回の映画の中で初めて演じることになった吐血シーン。こんなものが現実の自分に降りかかれば、間違っても"楽しい"なんて気持ちにはならないだろう・・・。
To be Continued!

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