October/5/2006 The Dread of Death 2
2006年10月5日 死の恐怖 2

I have been thinking all the time since I had come to US, why on earth is American customer service so bad? First is the reaction of the card company. Japanese operator answered my call in first company and they stopped it immediately. I thought it took about 10 minutes.
American operator answered in next company but it took about 30 minutes. The response was so lazy, which irritated me from the middle.
I also called the police and they took 40 minutes to arrive at my place. Besides, the officer said like this; "Why didn't you call us soon after the case? If you did so, we could get the suspects." I was annoyed his statement thinking "If you took 40minutes to get to the place, who can be arrested?"
They acted as if it was my fault throughout the examination after that. They never comforted me with such "Are you alright?".

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渡米以来、常々思っていたことだが、アメリカの顧客サービスというのは何でこうも、悪いのだろうか?まずはカード会社の対応。1枚のカードは日本語オペレーターが対応して、即座にカードを停止してくれた。その間、10分くらいだろうか?
もう1枚のカードはアメリカ人が対応してくれたのだが、停止まで30分近くかかった。受け答えも、ノンビリとしたもので、途中からイライラしてきた。
警察にも電話したが、通報から到着まで40分以上。それでいて、やってきて直ぐに、「何故、事件直後に電話しなかったのか?そうすれば捕まえられたのに・・・」などとほざき、「通報から40分もかかって到着したら逃げられるだろ!?」と俺の心を逆撫でした。
その後の尋問もまるで、"やられたお前が悪い!"的な態度で対応し、俺をいたわるような「大丈夫か?」的な発言は一言もないままだった。

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